24/8-08

Datumet säger mig egentligen inte så mycket. Bara att det var ett år sedan min klass var på läger på Bockaberg och hade jätteroligt. Det var så nyss, men samtidigt så längesen. Datumet säger mig också att sommaren snart är slut, men även om höstmånaderna börjar tycker jag att det fortfarande kan vara sommar. Idag har det varit 22 grader i skuggan och jättevarmt i solen! Önskar att det kunde hålla ett tag till.
Jag började jobba idag. Äntligen säger jag, bara för att jag behöver pengar. Och så var min pappa jättesnäll idag och köpte en miniräknare till mig för 700 kr. Jag behöver nämligen en sådan för jag läser matte C. Jag vet inte varöfr jag behöver just den, men eftersom min lärare säger det kan det nog vara bra att ha en.
Matte C. Hur ska jag orka? Eller det kanske inte är någonting jämfört med att läsa matte A och B samtidigt. Känns ganska skönt att bara behöva läsa en kurs nu.
Snart kommer mina kusiner hit. Jag, Maja och Elise ska laga någon god middag, kanske Thai-mat. Det ska bli mysigt.

Igår hade jag en jättemysig dag. Det började med att Lovisa S kom hit. Maja och Lovisa bakade muffins. Sen satt vi på balkongen och åt muffins och spelade massa kort. Vi hade jätteroligt. Sen på kvällen kom Claudia hit. Vi satte oss också på balkongen, med tända ljus, var sin kopp te och massa godis. Länge satt vi där och pratade om allting och skrattade och hade jättemysigt! ♥




Maja och Lovisa



Claudia och Maja, mys på balkongen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0