Torsdag

Då.
Nu.
Sen.

Igår.
Idag.
Imorgon.

Tiden.
Går fort.
För fort, men ändå inte. Jag vill att tiden ska gå fort, men jag vill ändå att tiden ska gå långsamt.
Tiden går fort när man har roligt. Jag vill att det ska gå långsamt. När man har roligt vill man ju ha det länge, inte kort.
Jag önskar att det fanns typ en fjärrkontroll eller något så man kunde spola tillbaka tiden och vara med om samma underbara saker som man en gång var med om. Bara välja olika tillfällen som var roliga. Eller kanske bara spola fram om man vill slippa något eller längtar till något. Fast nej, inte om man längtar till något. Längtan är en bra sak, och om man längtar så ska man få längta tills det man väntar på kommer.

Två år kvar på gymnasiet. Det låter långt. Fast det kommer att gå så fort, med tanke på hur fort ettan gick. Jag vill egentligen inte att det ska gå så fort. Jag älskar min klass. Vad ska jag göra sen? Vad ska jag göra när jag inte har någon skola att gå till? Jag orkar inte tänka.

Jag ska dricka chai-te. Det påminner mig om julen. Jag saknar julen. Längtar faktiskt lite till vintern. Men jag vill ha sommar, värme och sol! Jag vill sitta inne med en tänd brasa och dricka chai-te. Jag vill steka på stranden och äta glass. Jag vill göra en snöängel i den nya snön. Jag vill kunna gå ut utan tjocktröja utan att frysa. Jag vill vara ute och frysa, och sedan komma in och krypa ner under täcket. Jag vill bada i havet, svalka mig för att det är så varmt ute. Jag vill dricka chai-te och kolla på Kalle Anka. Jag vill gå barfota i sanden för att den är så varm. Jag vill sitta i mitt rum med tända ljus och lyssna på julmusik. Jag vill sitta i slottsskogen på en filt och sola.
Men just nu vill jag bara dricka chai-te och sitta på balkongen och det ska jag gå och göra nu.

Puss och kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0