Fredag kväll

Ikväll har jag inte gjort mycket alls. Kollat på film, "Mycket väsen men ingenting" tror jag den hette av Shakespeare. Mika kunde inte ses, det dök upp något för henne.
Imorn måste jag köpa ett minneskort till min kamera om jag ska fota massa i Jersey och det ska jag ju. Det som jag har i kameran nu är på 1 gig, men jag vill ha 2.
Någon gång kommer jag att ändra bloggen så sen ser snygg ut, tycker inte att den är så snygg nu, men det får vara så så länge, tills jag har ork att göra om det haha.

Jag saknar min klass. Det gör jag, det är så långt till skolan börjar fast det kommer gå så fort. Och jag börjar 18:e Agusti! Jag blev så sur, alla andra skolor börjar typ den 25:e. Men men, ibland är livet orättvist. Saknar i alla fall klassen och saknar intensivveckorna sjukt mycket. Vill tillbaka dit ♥

Igår stötte jag och Maja på en katt en liten bit från vårat hus. Och hon såg likadan ut som en katt som vi hade som en gång sprang bort. Vi tänkte att det var hon, men det är det nog inte. Det är flera år sen nu och den katten såg ganska liten ut den som vi träffade på. Jättesöt var den också, följde efter oss nästan hela vägen hem, så sött! Önskar det var Essy (katten hette så alltså).
Jag kom ihåg när den försvann. Vi gick i femman eller något och varje rast sprang vi runt och letade efter henne överallt. Men vi hittade henne aldrig. Ibland ser vi katter som liknar henne och tänker att det kanske är hon. Det kan ju vara så. Det kan ju vara så att hon råkade få av sig sitt halsband, någon hittade henne och tagit hand om henne. Det hoppas jag på. Men hon kan ju ha blivit överkörd eller något också. Men tänk på det positiva, och det gör jag!
Jag kom ihåg när vi hade Essy och Figge (min älsklingkisse som vi har haft i 9 år) gillade henne inte från början. Men efter ett tag så såg man att dom började gilla varandra. Figge lät Essy leka med honom, klättra på honom. De sov bredvid varandra i samma säng. Mina syskon säger att dom hatade varandra, eller att Figge hatade Essy, men jag tror faktiskt inte det. Jag såg att dom gillade varandra. Det är i alla fall det jag vil tro.
Jag saknar Essy, men hon har det säkert bra någon annan stanns.

Oj vad jag bablar, om helt ointressanta saker, men ändå. Jag skriver det som dyker upp i mitt huvud och det kanske är bra. Jag gillar att skriva och om man inte vet vad man ska skriva om så är det bara att skriva vad man tänker.

Jag ska nog försöka sova nu, så jag orkar gå upp i morgon. Idag vaknade jag 12 och jag hatar att vakna så sent. Det känns som om man har sovit bort hela dagen. Jag ska nog försöka gå upp klockan halv 10 imorn. Det känns alldeles lagom, och äta en god frukost och sätta mig vid tv:n. Mys!

Jaja, Godnatt. Vi hörs.
Puss ♥



Bilden är från midsommar


Kommentarer
Postat av: Maja

"Jag ska nog försöka gå upp klockan halv 10 imorn" Du lyckades verkligen :P hahahahaa

2008-06-28 @ 16:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0